Dik verdiend naar de halve finale!

7 juli 2014 - Salvador, Brazilië

Vroeg op pad om een volle dag Salvador mee te maken. We hebben ons laten droppen in het oude centrum van de stad, vlakbij het oranjeplein. De oude binnenstad is een plaatje en je kunt je geen mooiere omgeving voorstellen voor een oranjeplein. Echt jammer dat je hier 's avonds niet veilig kunt rondlopen.

Het feest op het oranjeplein was een grote happening. En rond 14:00 uur vertrok de stoet door de oude binnenstad richting stadion. De wedstrijd zelf was zeker niet de beste van Oranje, maar afgaande op de kansen had Oranje de wedstrijd zelf wel moeten winnen.

En dan de strafschoppen, vooraf wil je die niet hebben, ja bij andere wedstrijden is dat wel geinig, maar niet bij Oranje. De wissel met Krul pakte geweldig uit. Wat een bluf en wat een reddingen. Wat een ontlading! Weer liters angstzweet verloren en op naar de halve finale. Vooraf hierover gedroomd en hierop gehoopt, maar never nooit niet verwacht. Het zal toch niet...!

Weer wat foto's toegevoegd. De dames hebben de neef van Wesley Sneijder ontmoet. Aan jullie de vraag om de verschillen te zoeken. De dames hebben ook de beker in handen gehad, waar onze jongens nog twee wedstrijden voor moeten zwoegen!

Tot slot: als alle resterende voorspellingen van Marion nog gaan uitkomen, koop ik een blauw gewaad voor haar met het advies dat ze daar veel geld mee kan verdienen :-)!

Dinsdag vertrekken we naar Sao Paulo, waar we weer verblijven in hetzelfde hotel, dat was ons uitstekend bevallen. Woensdag de kraker tegen Argentinië, tjonge, wat kijken we daar naar uit! Vrijdag vliegen we door naar Rio de Janeiro.

Tja, ik kan geen andere conclusie trekken: 2 to go!

Vele groeten vanuit nu nog Praia do Forte van Marion, Stefan, Ingrid en Eric

1. Erica:
    7 juli 2014
    Jeetje wat in wedstrijd weer zeg pffffff echt wel spannend zeker als je in het stadion zelf zit......
    Dit hadden jullie ook niet kunnen bedenken van te voren maar wel gaaf toch.
    Veel plezier nog en nu maar hopen op de finale dat zou mooi zijn....!!!!!!
  2. Esther halewijn:
    7 juli 2014
    Ja wat een thriller was het zeg! Poeh poeh. Jullie worden wel op jullie wenken bedient hè ;-) wat een toernooi tot dusver!
    Geniet ervan; het is jullie gegund!!!
  3. Toine en Erica:
    7 juli 2014
    pfffffff, wat een wedstrijd, ook wij hebben heel wat angstzweet verloren, haha. Koop maar alvast een blauw gewaad, want zeker te weten dat de voorspellingen van mijn zusje uit gaan komen! Dit wordt een WK om nooit meer te vergeten, vooral voor jullie niet. Je krijgt wat je toekomt, moeten jullie maar denken. P.S. met de meiden gaat het nog steeds erg goed, al missen ze jullie toch stiekem wel hoor. Ik ben ook blij wanneer jullie allemaal weer op Nederlandse bodem staan. Geniet er nog goed van deze laatste week en we gaan duimen voor die Wereldbeker, zou toch fantastisch zijn!!!!! Heel veel liefs en veel kussen van ons. xxxxxx
  4. Peter:
    8 juli 2014
    En tijdens de warming up vh NL elftal waren jullie even in beeld. Ook dat nog!