Vaarwel Cumbuco en weer in Praia do Forte!

3 juli 2014 - Salvador, Brazilië

We hebben afscheid genomen van Cumbuco. Onze pousada 0031 (en het bijbehorende restaurant) was wel the-place-to-be voor bekende Nederlanders.

Zo hebben we Truus van Gaal nog kort even gesproken en gecheckt of ze echt een Feyenoorder is. "Zeker weten", zei ze en ze voegde er ongevraagd aan toe: "En Louis is geen Ajacied meer!". Zo stijgt Louis van Gaal, naast zijn huidige prestatie als bondscoach, toch weer in onze achting.

Ik wilde nog een foto maken met Viggo Waas, niet voor mijzelf, maar voor onze Jary! Maar Ingrid vond dat niet gepast, dus Jary, aan mij heeft het niet gelegen!

Leuk is het om te zien als je zo ongeveer naast de familie Van der Sar zit te dineren. Wij zeggen Edwin van der Sar alleen gedag. Hij is weliswaar Ajacied, maar wel een sympathieke. Geen moment kan ie rustig van zijn eten genieten en zijn vrouw en drie kinderen kijken ook met een blik van 'met papa rustig uit eten gaan, kan ook eigenlijk niet'. Als ie instemt met een foto, is het helemaal verkeken, want uit alle hoeken en gaten komen ze poseren. Je moet dat een beetje vergelijken met onze vlag...

Een bekende Cumbucoer is Ingrid, voor het gemak noem ik ze even Ingrid Pousada, om niet in verwarring te komen met onze eigen Ingrid. Ingridje Pousada zorgde elke ochtend voor een heerlijk ontbijtje, maar Ingridje Pousada had het rond de wedstrijd druk, want ze moest Jack van Gelder, Jouri Mulder, Tom Egbers en Pierre van Hooijdonk begeleiden. Dat heeft niet alleen de gehele pousada geweten, maar ook heel Cumbuco. Ingridje Pousada is een schat van een vrouw, maar nadrukkelijk aanwezig. Haar rimpeltjes doen vermoeden dat ze wat ouder is als dat ze zich kleedt. Reden genoeg voor ons om een leeftijdstoto uit te schrijven! Op een geschikt moment ontfutselde Stefan haar leeftijd. De brede glimlach op zijn gezicht gaf de uitslag van de toto weer, want Stefan had die cum laude gewonnen.

Tot slot ook afscheid genomen van Roel en Janneke, de eigenaren van het hele gebeuren, en plechtig beloofd dat we bij hen terugkomen als we ooit weer in Cumbuco komen.

Gisteren zijn we naar Salvador gevlogen en hebben we onze intrek genomen in een leuke pousada op een steenworp afstand van de zee. Vandaag nog lekker luieren, morgen ons opwarmen met twee mooie wedstrijden (Frankrijk - Duitsland en Brazilië - Colombia). En dan natuurlijk zaterdag, vroeg op pad om de binnenstad wat beter te kunnen bekijken dan de eerste keer, dan wat hossen en springen op het oranjeplein en dan naar het stadion! We hebben er nu al zin in. Vele groeten weer van Evert Santegoeds, eh ik bedoel, Marion, Stefan, onze Ingrid en Eric

1. Toine en Erica:
    3 juli 2014
    Jullie worden zelf nog BN'ers ! Wat leuk om te lezen. En ja, ik zie dat gezicht van Stefan al helemaal voor me bij het winnen van de toto. We gaan met zijn alle duimen dat het zaterdag voor ons allemaal, maar zeker voor julie een fantastische avond wordt. Heel veel groeten aan jullie allemaal van ons xxxx