Onze laatste etappe: Rio de Janeiro

14 juli 2014 - Rio de Janeiro, Brazilië

Wat Oranje net niet gelukt is, is ons wel gelukt: eindigen in Rio de Janeiro! Ons appartement was geweldig gelegen in het hart van de Copacabana. Omdat we vrijdag al vroeg waren aangekomen, hadden we volop tijd om al op pad te gaan. Die middag hebben we de Suikerberg bezocht. Met twee kabelbaantjes naar de top en genieten van het uitzicht. Zaterdag opgestaan met wat regen en bewolking, maar toch maar de gok gewaagd om de Corcavado te bezoeken met op de top het beroemde Jezus beeld.

Gaandeweg de ochtend trok de lucht steeds verder open en toen we eenmaal boven waren, was het beeld fantastisch zichtbaar en het uitzicht fantastisch. In de verte konden we ook goed Maracana zien liggen...

In de middag een goed plekje gezocht om Brazilië - Nederland te kijken. Geen belangrijke wedstrijd op zich, maar als derde eindigen geeft toch nog een goed gevoel. Ondertussen is de Copacabana veranderd in een soort openbare camping, want tienduizenden Argentijnen zijn aangekomen in Rio en leven vanuit hun autootje!

Nederland wint keurig van Brazilië en gaat met brons naar huis. Wij ontvangen op ons terrasje de felicitaties van de Brazilianen. Een maand rondreizen door Brazilië en Argentinië heeft ertoe geleid dat wij Brazilianen aardiger vinden dan Argentijnen. Onderling zijn het overigens geen vrienden en met hun liedjes dagen ze elkaar overduidelijk uit.

Zondag, de finaledag, hebben we een echte stranddag zoals je die in Rio moet beleven. Blauwe lucht, 28 graden en een strand dat Copacabana heet! Wat wil een mens nog meer. Aan het einde van de middag de finale bekeken bij een strandtent en gezien dat uiteindelijk Duitsland de wereldcup mee naar huis neemt. Waren wij in de finale kansloos geweest? Wij denken van niet, maar we zullen het nooit te weten komen...

Nu zitten we klaar om richting vliegveld te gaan. Eerst naar Rome en dan door naar Amsterdam. Hiermee is een einde gekomen aan een fantastische reis in combinatie met het voetbal! We hebben ervan genoten!

Jullie allemaal bedankt voor jullie leuke reacties! We hebben nog wat laatste foto's toegevoegd. Tot een volgende keer.

Tot slot weer vele groeten, nu vanuit Rio van Marion, Stefan, Ingrid en Eric

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erica:
    14 juli 2014
    Goede terugreis en een fijne vlucht!!!
  2. Sabine v Nistelrooij:
    14 juli 2014
    Beste allemaal,een veilige reis terug naar Hollanda.Bedankt voor al die weken genieten van jullie belevenissen in Brazilie!! Gr Jan en Sabine
  3. Rikydebrouwer:
    14 juli 2014
    Goede vlucht en fyne thuis komst en dan alles nog in laten werken dan kun je nog even na genieten gr kees en riky
  4. Sil en Hank:
    Goede reis terug!!
    Dit pakken ze jullie nooit meer af.

gr Sill
  5. Fred: