De ontsnapping van Fortaleza!

1 juli 2014 - Fortaleza, Brazilië

Ons WK hing aan een zijden draadje, maar wat een laatste minuten waren dat hier in het stadion van Fortaleza. Een schitterende goal van Sneijder en een koelbloedige Huntelaar die ons in de 94e minuut naar de kwartfinale schiet!

De ontlading was enorm. Woorden schieten te kort om dat gevoel te omschrijven. Een wedstrijd winnen met 5 - 1 is prachtig, maar een ontknoping als deze is ook fantastisch (alleen wat minder voor je hart). Wij nemen aan dat in Nederland de oranjekoorts ook op gang is gekomen. Tja, onze vlag en wijzelf zijn zichtbaar geweest, want we zijn overspoeld met leuke reacties!

We verblijven nu bijna een week in onze pousada 0031 in Cumbuco, waar het prima vertoeven is. Vandaag nog lekker relaxen en morgen vliegen we naar Salvador. We hebben weer een leuke pousada geboekt in ons geliefde Praia do Forte.

In de afgelopen dagen hebben we een leuke buggytocht gemaakt door de duinen hier achter het strand en hebben we Fortaleza bezocht (tijdens de wedstrijd Brazilië - Chili, over ontsnappingen gesproken). Het is hier geweldig goed weer om op het strand te liggen of aan een zwembad, maar niet om te voetballen. Alleen al met kijken hebben we liters vocht verloren, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we die liters ruimschoots aanvullen.

Ik doe nog een poging wat foto's toe te voegen, maar het kan zijn dat jullie die te goed moeten houden, want het internet is hier super traag. Op naar de wedstrijd tegen Costa Rica, niets onderschatten en er weer volledig voor gaan. 3 to go!

Vele groeten vanuit Cumbuco van Marion, Ingrid, Stefan en Eric

1. Marjon leon:
    1 juli 2014
    Ja dat was op het nippertje we lijken wel Duitsers, maar jullie hebben het ook overleeft gelukkig op naar de finale.
    Erica had de hoop al opgegeven die moeten we een bijlesje vertrouwen geven in het Nederlands elftal, maar dat komt zaterdag wel goed.
    Nog veel plezier allemaal. gr van ons
  2. Petra:
    1 juli 2014
    Geweldig om jullie verhalen te lezen en die prachtige foto's erbij!!! Kippevel (x duizend) als je toch in dat stadion die wedstrijden zit te kijken, super! Geniet ervan!! Enne Truud, ik mis je..... ;)
  3. Peter:
    1 juli 2014
    En dan op het eind van de wedstrijd hysterisch lachen toen jullie in beeld kwamen! We hebben ons zelf getrakteerd op uitzending gemist van RTL4... en nogmaals het nieuwsbericht gekeken met die fenomenale interviews van jullie verblijf in Cumbuco. Hihihihi... hahahaha... whaaaa... hoehoehoehoe... whoooo...
  4. Annie Stuij:
    1 juli 2014
    Jullie zijn al lekker bruin dames genieten nog even xxxx
  5. Toine en Erica:
    2 juli 2014
    Ik geloof er niets van dat jullie het vocht weer goed aanvullen, hahaha! Jullie maken inderdaad echt wat mee, staat voor altijd in jullie geheugen gegrift en nemen ze je niet meer af!!! trouwens erg leuke foto's, zo kunnen wij toch nog een beetje mee genieten. Maar al met al, wij genieten hier ook hoor! Op naar zaterdag en we gaan met z'n alle voor de winst, veel plezier nog allemaal. En eerlijk is eerlijk, ik (Erica) begin jullie nu toch wel een beetje te missen, snik snik!!!
  6. Co, Marion, Cody:
    2 juli 2014
    He luitjes, is ook wel lekker om een paar dagen niet met voetbal bezig te zijn maar ook met het cultuur van Brasil. Geniet er nog maar lekker van wij zwoegen nog wel een paar weken voordat wij op vakantie kunnen. Veel plezier