Sao Paulo was rood, maar kleurde Oranje!

25 juni 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Negen uit drie! Wat een prestatie, we hebben begrepen dat zelfs Johan Derksen enig respect gaat tonen voor dit team en begeleiding.

Geen oranjeplein dit keer, dus op pad naar het stadion en aldaar met alle Nederlanders wat ingedronken. Een modern stadion trouwens, dat op vele punten nog wel moet worden afgewerkt. Persoonlijk houd ik meer van de kuip-achtige stadions, zoals in Porto Alegre en straks in Fortaleza. De 1 - 0 van Fer was niet alleen heel mooi, maar ook verlossend. De 2 - 0 van Depay (met een geweldige actie van Robben) maakte het feest compleet. We waren met ons oranjelegioen veruit in de minderheid ten opzichte van het rood van de Chilenen. Maar na 90 minuten was Oranje de baas in het stadion.

Er wordt al wat gesproken over onze vlag! De dames zouden deze irritant vinden. Om eerlijk te zijn begrijpen Stefan en ik dat wel, want als wij ons vlagmomentje hebben, willen alle omringende schoonheden met ons op de foto. Ik heb natuurlijk gezegd dat dit komt omdat die vlag zo mooi is. Maar Stefan en ik weten wel beter, twee van die knappe kerels! Al had ik een wit laken als vlag meegenomen dan hadden ze nog met ons op de foto willen staan :-)!

In de avond het feestje gevierd in de wijk Vila Madalena, een echt straatfeest tussen de Brazilianen. Mega druk, dus daarna toch maar terug naar onze eigen wijk Jardins. Een mooie en veilige wijk, omringd met vele mooie winkels en restaurants. Het uit eten gaan hier in Sao Paulo is echt top!

Gisteren hebben we een van de hoogste gebouwen bezocht en vanuit daar Sao Paulo van boven bekeken. Wat een omvang, zo ver als je kunt kijken (de rand van de stad is niet te zien) gebouwen, gebouwen en gebouwen. Daarna de kathedraal Se, die we niet echt indrukkend vonden. Vervolgens Italië - Uruguay bekeken. Suarez, ik schreef het al eerder, een geweldige voetballer, maar een walgelijke actie weer. De FIFA moet ingrijpen en onze verwachting is ook dat dit gebeurt. Onze voorspelling is twee wedstrijden, dan stelt de FIFA een daad van fair play en heeft Brazilië geen last van Uruguay met Suarez!

Vandaag nog wat shoppen en lunchen hier in onze wijk en daarna vliegen we naar Fortaleza. De pousada 0031 in Cumbuca (20 km van Fortaleza) van Roel en Janneke rekent op onze komst. Ook diverse NOS verslaggevers zitten daar, dus kunnen zij nog profiteren van onze voetkennis! Want vanaf nu geldt 4 to go.

Weer vele groeten van ons allen en blijf ook reageren, want wij vinden het leuk om jullie reacties te lezen!

Marion, Ingrid, Stefan en Eric

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erica:
    He hallo daar,

Geweldig dat jullie 3 winnende games hebben gezien!!! Dat is natuurlijk helemaal top!!!
    We zitten al iedere keer te kijken of we jullie zien op de tribune maar helaas.....
    Nu op naar Fortaleza, dan zijn jullie in de buurt van Natal dus als ze eruit ligen (wat we natuurlijk niet hopen) dan kunnen jullie natuurlijk naar Tibau hahahahaha.

Veel plezier en geniet lekker nog daar....!!!!

Groetje
    Erica
  2. Stefan heuverling:
    Ha Eer,
    Voorlopig hebben we getekend tot de finale dus ik vrees dat we geen gebruik kunnen maken van jullie huis in tibau
    Maar als we wereldkampioen worden zullen ook erik en ingrid dat niet erg vinden hoe graag ze natal ook willen zien. Sao Paulo bevalt echt goed en ik vrees dat we als we zo doorvreten en zuipen we straks een extra stoel moeten boeken in het vliegtuig. We houden jullie op de hoogte.
    Gr van ons allemaal
  3. Casper #:
    25 juni 2014
    Hartstikke leuk jullie verhalen te lezen! En ik hoop dat jullie er nog lang mogen blijven (niet persoonlijk bedoeld :-) en genieten! Via Mexico, Costa Rica, Belgie en jawel Duitsland komt die beker eindelijk naar NL. Ik zie die koppen hier al voor me, als ik luid juichend, als enige in een oranje shirt gehuld, hier de overwinning vier. Groeten uit Köln, Casper
  4. Esther halewijn:
    25 juni 2014
    Erg leuk om al jullie belevenissen te lezen! Ik geloof graag dat het daar 1 groot feest is
  5. Sabine v Nistelrooij:
    25 juni 2014
    Hoi daar,elke keer weer leuk als Jan zegt'ze hebben weer een verhaal geplaatst'.Echt leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.Bij elke wedstrijd van Oranje zeggen we je zal er maar bij zijn,echt gaaf hoor.Hopelijk kunnen we dat nog vaak zeggen!!! Nog heel veel plezier en geniet ervan.Groeten uit een langzaam Oranje wordend Engelen!! Jan en Sabine
  6. Toine en Erica:
    25 juni 2014
    Die dames op de foto, zijn zeker te weten omgekocht om mee op de foto te gaan, haha! Steeds weer als wij jullie verhalen lezen denken we, hadden we er maar bij kunnen zijn, maar helaas! Wij genieten hier ook van het voetbal en de interviews op tv! Geweldig wat jullie allemaal meemaken en erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Tot de volgende keer en alvast heel veel plezier voor zondag.