Drie dagen in Buenos Aires

22 juni 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Drie dagen hebben we doorgemaakt in Buenos Aires. De eerste dag hebben we de Avenida de Mayo verkend met uiteraard het bekende Plaza de Mayo. Wat gedronken in Tortoni, het oudste café van de stad. Vele borstbeelden van bekende bezoekers zijn daar opgesteld, dus we zijn benieuwd of daar vier Bosschenaren aan worden toegevoegd! In een Ierse pub hebben we aansluitend met een stel Engelsen en een barkeeper uit Uruguay de wedstrijd Engeland - Uruguay gekeken. Nou jullie raden het al, weg Engelsen en een vrolijke barkeeper. Ik zal nooit een fan worden van Suarez, maar wat is die gozer goed!

De volgende dag op weg naar de wijk La Boca. Eerst naar La Bombonera, de thuishaven van Boca Juniors. De club van het volk, waar de echte supporters komen, zeg maar, het Feyenoord van Buenos Aires. River Plate, de aartsrivaal in het noorden van de stad heeft meer gewonnen, maar heeft alleen maar namaaksupporters, zeg maar het 020 clubje van Buenos Aires. Tja, ik schrijf alleen maar op wat ik hoor, lees of zie! Conclusie na onze toer was trouwens: als dit stadion nog steeds gebruikt wordt, kan onze Kuip nog jaren mee en is renovatie nog lang niet nodig. Daarna op weg naar Caminito, waar de vele kleurrijke huisjes van de wijk te vinden zijn. Erg toeristisch, maar wel leuk om een keer doorheen te struinen. In de middag hebben we de rest van het centrum wat bekeken en zijn we wat gaan drinken in een van de vele tangocafeetjes in de wijk San Telmo, waar ook ons hotel ligt. In de opgeknapte havenwijk Puerto Madero hebben we heerlijk gegeten.

Gisteren zijn we de wijk Palermo gaan bekijken. Een aanrader volgens onze reisgids, maar we vonden het toch niet zo bijzonder. Wel was het leuk om met de Argentijnen hun wedstrijd te bekijken tegen Iran. Toen Messi in de 91ste minuut alsnog de winnende maakte, werden ze toch nog vrolijk allemaal! In de middag hebben we elders in de wijk ook nog Duitsland - Ghana gekeken en dat was ook nog vermakelijk (en was bijna zeer vermakelijk geweest).

Buenos Aires wordt het Parijs van Zuid-Amerika genoemd, maar kan wat schoonheid betreft echt niet tippen aan Parijs. Wel was het heel leuk om de stad een paar dagen te verkennen en mee te maken.

Vandaag gaan we ons verplaatsen richting Sao Paulo, waar morgen Chili wacht. We hebben er weer zin in en als we tenminste een puntje pakken, kunnen we door naar Fortaleza. Wederom weer vele groeten van ons allen en tot snel!

Marion, Stefan, Ingrid en Eric

1. Sil en Hank:
    22 juni 2014
    Mooi Verhaal wat een happening!!

Veel plezier!!

P.s Stefan heeft toch ook nog wel effe de tango gedanst he?

Gr Sill
  2. Yvonne:
    23 juni 2014
    Hey luitjes,
    Wat een prachtige verhalen allemaal.Mooi om zo met jullie mee te genieten,zijn we er toch een beetje bij.Op naar de volgende wedstrijd,veel plezier en geniet ervan.
    Xxx van de Bokkie's
  3. Rikydebrouwer:
    24 juni 2014
    wat hebben jully weer genotenwat n leuke foto s en nu naar fortaleza nog heel veel plezier gr
  4. Toine en Erica:
    24 juni 2014
    Wat kan meneer Damen toch mooi schrijven, heeft echt zijn beroep gemist. Leuk om te lezen en wat hebben jullie plezier, geniet ervan en we kijken nu al uit naar het volgende verhaal. Groetjes voor allemaal
  5. Rikydebrouwer:
    26 juni 2014
    hoy allemaal t lykt wel carnaval ...en alles wat jully nog zien is n hele belevenis .. en dan nog de goede wedstryden van nederland'''ik ben al benieuwd wat ze ggan doen in fortaleza...
    een fyne tyd nog en nog veel voetbal plezier..
    gr